Ekonomi

Almanya’nın ekonomik sorunları Orta Avrupa’yı etkiliyor

Orta Avrupa ülkeleri, zayıflayan Alman ekonomisinin ekonomik yansımalarıyla boğuşuyor ve bu durum, Kovid-19 salgınının ardından görülen yüksek enflasyon oranlarından toparlanmaları açısından önemli bir zorluk teşkil ediyor. Otomotiv endüstrisinde değerli bir ticaret ortağı ve lider olarak Almanya’nın ekonomik sağlığı, tarihsel olarak Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya ekonomilerini desteklemiştir. Ancak bu ilişki artık ekonomik büyümeleri için potansiyel riskler taşıyor.

Almanya’ya bağımlı olan bu ülkelerdeki yerel şirketler, batılı komşularının ekonomik gerilemesini dengelemek için pazarlarını çeşitlendirmeye ve savunma alanına yönelmeye çalışıyor. Almanya’nın, Ukrayna savaşı ve artan korumacılık gibi jeopolitik belirsizlikler nedeniyle karmaşık hale gelmesine rağmen, bu çeşitlendirme çabalarını kritik hale getiren, durgunluğa yakın bir yıl daha geçirmesi bekleniyor.

Orta Avrupa ülkeleri dünya çapında en yüksek enflasyon oranlarından bazılarını yaşadı; Macaristan geçen yıl %25’lik zirveye ulaştı. Bu, merkez bankalarının faiz oranlarını önemli ölçüde artırmasına yol açtı ve özellikle ücretlerin art arda sekiz çeyrek boyunca düştüğü Çek Cumhuriyeti’nde her zaman reel fiyatlarda düşüşe yol açtı.

Alman şirketleri 2021’de Orta Avrupa’da yaklaşık 250 milyar Euro ciro elde etti ve tedarik zincirleri aracılığıyla ek işlerle birlikte yaklaşık 1 milyon kişiye istihdam sağladı. Çek Cumhuriyeti ve Macaristan ihracat açısından özellikle Almanya’ya bağımlıdır; İhracatlarının sırasıyla üçte biri ve dörtte biri Almanya’ya gidiyor. Slovakya da ihracatının beşte birini Almanya’ya gönderiyor. Daha çeşitlendirilmiş bir ekonomiye sahip olan Polonya, otomotiv bölümüne daha az bağımlıdır ve bu nedenle Almanya’daki ekonomik yavaşlamaya karşı daha az savunmasızdır.

Bölgedeki birçok şirket için iyimser görünüm sadece mevcut ciro seviyelerini korumak olsa da, bazıları potansiyel gelir düşüşleri ve işten çıkarmalara hazırlanıyor. Çelik yapılar ve makineler konusunda uzman bir Macar şirketi olan DGA Gepgyarto es Automatizalasi Kft, önümüzdeki üç yıl içinde kapasitesini %50 artırmayı planlamıştı ancak beklenen talebin ortadan kalktığını gördü. Bu aksamaya rağmen şirket, büyüyen savunma sanayisine hizmet etmek için 2,5 milyar forint (6,95 milyon $) genişleme planına devam ediyor.

Almanya’nın otomotiv endüstrisi, yüksek enerji fiyatları ve talebi önemli ölçüde azaltan elektrikli mobiliteye geçiş de dahil olmak üzere birçok zorlukla mücadele ediyor. Macar şirketleri, hem Doğulu hem de Batılı yatırımcıları çekmeye odaklanarak elektrikli otomobil ve akü üretimi segmentlerine yatırım yapmaya yöneliyor.

Otomotiv sektörüne hizmet veren Alap Grup, Batı Avrupa pazarındaki daralmayı Asyalı müşterilerden gelen siparişleri artırarak telafi etmeye çalıştı. Çek İhracatçılar Birliği Başkan Yardımcısı Otto Danek’e göre, Almanya’dan gelen talepteki keskin düşüş sektörü soğuttu. Tarım makineleri parçaları üreten Agrikon KAM gibi şirketler, 2024 yılı için gelirlerinde %10’luk bir düşüş, yıl ortasında ise iş gücünde %5 ila %10’luk bir azalma öngörüyor.

Aralarında S&P Global’in de bulunduğu derecelendirme kuruluşları, Almanya’da uzun süreli zayıflığın Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinin orta vadeli büyüme beklentilerini engelleyebileceği ve bütçe açığını azaltma çabalarını zorlaştırabileceği konusunda uyarıyor. S&P Global CEE ve BDT Devlet Derecelendirme Direktörü ve Baş Analist Karen Vartapetov, Almanya’daki uzun vadeli zayıflığın bölge için en değerli risklerden biri olduğunu düşünüyor.

Raporlama sırasındaki döviz kurları 1 – 0,9241 euro ve 1 – 359,56 Macar forintidir.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort